Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Клецкага райвыканкама
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
«Тучанская сярэдняя школа Клецкага раёна»
Навучанне чытанню, 1 клас
Тэма: Замацаванне пройдзенага.
Мэта: фарміраванне ўмення чытаць невялікія тэксты з захаваннем паўз, інтанацый, што адпавядаюць знакам прыпынку, паказаць значэнне адной літары ў слове, папаўняць слоўнікавы запас вучняў, вучыць настойлівасці ў дасягненні мэты, выхоўваць беражлівыя адносіны да хлеба.
Абсталяванне: Буквары, карткі для індывідуальнага чытання, малюнкі з выявамі пекара і млына, каласкі, карткі са словамі, лісты самаацэнкі.
Ход урока
І. Арганізацыйны момант.
ІІ. Матывацыя. Падрыхтоўка да вывучэння тэмы. Хвілінка чытання.
- Пакуль я ішла сёння ў школу, словы, якія я падрыхтавала, замяло снегам.Паспрабуйце іх прачытаць.
Дзеці чытаюць словы на картках: хлеб, пекар, батон, мука, млын, зерне.
- Ці ўсе словы вам зразумелыя? Ці звязаны яны па сэнсе? На якую тэму ўсе гэтыя словы? (Пра хлеб).
- Сёння на ўроку мы ўзнавім і замацуем той матэрыял, з якім мы пазнаёміліся на папярэдніх уроках, а таксама даведаемся шмат новага і цікавага. Прысвечаны наш урок будзе самаму галоўнаму прадукту харчавання – хлебу. ( Прагнастычная самаацэнка (на лістах самаацэнкі адзначыць простым алоўкам пад літарай “ч”- як вы ўмееце чытаць, пад літарай “х”-ці ведаеце вы, як хлеб прыйшоў да нас на стол, пад літарамі “вп”- ці ведаеце вы вершы і прымаўкі пра хлеб, пад літарай “н”- які ў вас настрой).
- А хто зможа устанавіць сувязь слоў “Як да нас прыходзіць хлеб” з самага пачатку да апошняй стадыі? (Калі не атрымоўваецца - зрабіць у канцы ўрока).
Дзеці чытаюць самастойна на працягу 2-3 хвілін. Заданне: прачытайце зверху 2-гі слупок злева,знізу 3-ці справа і г. д.
- А каго мы называем пекарам? Як яшчэ можна назваць чалавека, які пячэ хлеб? ( Хлебапёк)
- Сустракайце, сёння у нас у гасцях – пекар Батон. Давайце зробім гука-літарны аналіз яго імені. (Падзел на склады, пастаноўка націску, падлік і аналіз гукаў і літар).
- Дзеці, наш пекар нездарма прыйшоў да нас на ўрок. У яго бяда – скончылася мука, без яе ён не можа дапячы смачныя пячэнікі, булачкі, хлеб.
- А дзе яе можна ўзяць? (У магазіне, але, калі няма грошай, то можна самім змалоць у млыне). Здагадайцеся, а з чаго робяць муку? ( З зерня, якое атрымліваюць пры абмалоце каласкоў).
- На шляху да млына вы будзеце выконваць розныя заданні. За кожнае заданне атрымаеце каласок. І, калі мы дойдзем да млына, будзе з чаго змалоць муку.
ІІІ. Работа па тэме ўрока.
Заданне 1.
-Уявім сабе, што перад намі – вялікае поле. Каб яго перайсці, трэба выканаць заданне. Прымаўка-перавертыш: кожнае слова трэба змяніць на супрацьлеглае (на слова-ворага) - “Батон – чужая бяднота” (Хлеб –наша багацце). Як вы разумееце яе сэнс? (Самы галоўны прадукт харчавання, дае чалавеку сілы). З чым жа парўноўваюць хлеб? параўноўваюць? (Інсцэніроўка верша А. Дзеружынскага).
Бацька.
З чым хлеб ты параўнаеш, сынку?
Сын.
Хлеб – гэта сонейка часцінка.
Хлеб – гэта радасць, шчасце ў хаце,
І ўсіх багаццяў ён багацце!
Аўтар.
Задумалася на хвілінку
І хлапчуку сказала мама…
Маці.
Няма з чым параўнаць хлеб, сынку,
Што ні кажы пра хлеб, то мала.
- Дык з чым параўнаць хлеб? (Няма з чым, бо, што ні кажы, - то мала).
- Вы зарабілі 1 каласок.
Заданне 2.
Работа ў Буквары на старонцы 89. Што можа зрабіць адна літара? Чытанне слоў. Вывад: адна літара можа змяніць сэнс слова.
Вы зарабілі 2 каласок.
Фізхвілінка( як вырошчваюць і даглядаюць хлеб)
Заданне 3.
Работа у Буквары на старонцы 90. Чытанне і аналіз тэксту.
а) Адказаць на пытанне, якое задаецца ў тэксце:
б) Як звалі дзяўчынак?
в)Якія імёны яны запісалі? Прачыталі?
г) Хто пісаў, хто чытаў?
д) Што адным словам рабілі дзяўчынкі? (Вучыліся)
Вы зарабілі 3 каласок.
ІV. Прымяненне ведаў.
-Вось і млын. Давайце пакладзем туды нашы каласкі. Але чаму нічога не адбываецца? Што патрэбна, каб млын пачаў працаваць? (Вецер)
Дыхальная гімнастыка: глыбокі ўдых, затрымка дыхання, плаўны, павольны выдых; глыбокі ўдых,выдых ў тры этапы, паўтор першага).
- Пакуль млын працуе, мы таксама не сядзім без працы.
- А чым пахне хлеб? Адказаць на гэта пытанне нам дапамогуць вершаваныя радкі А. Дзеружынскага. Працуем у парах. Падрыхтуйцеся прыгожа чытаць свой радок, а потым згодна свайго парадкавага нумара выйдзіце да дошкі. Паспрабуем прачытаць прыгожа ўвесь верш і адказаць на пастаўленнае пытанне.
Чытанне верша вучнямі, адказы на пытанне.
Устанаўленне сувязі слоў “Як да нас прыходзіць хлеб”. (Зерне-мука-млын-пекар-хлеб).
- Млын намалоў цэлы мех мукі. Мы аддадзім яе пекару, і раскажам яму, што новага і цікавага вы даведаліся на ўроку. (Адказы вучняў). Дзеці параўноўваюць “ураджай ведаў” і самаацэнкі настрою ў канцы і пачатку ўрока. Пекар дзякуе за дапамогу і частуе пячэнікамі-медальёнамі.
свернутьРусская литература (литературное чтение) в 4 классе
Тема: Д. Мамин-Сибиряк «Серая Шейка»
Цель и задачи: изучение произведения Д. Мамина-Сибиряка
Оборудование: учебник «Литературное чтение» В. С. Воропаева, Т. С. Куцанова (часть первая), раздаточный материал, портрет Д. Мамина-Сибиряка, презентация, выставка книг Д. Н. Мамина-Сибиряка.
Методические приёмы, технологии обучения: здоровьесберегающая технология, приём «Верные и неверные утверждения», «Синквейн», «Ассоциации».
Формы организации познавательной деятельности учащихся: фронтальная, парная, индивидуальная.
Ход урока
Учитель:
Прозвенел долгожданный звонок.
Всех ребят он позвал на урок.
Время зря мы не теряем
И работать начинаем
Упражнение «Пёрышко».
- Представьте, что у вас на ладони лежит пёрышко. Подуйте на него, стараясь как можно дольше удержать его в воздухе.
Речевая разминка:
Утка моя, селезнюха моя,
не летай за реку,
не клюй песку,
не тупи носку!
Задания для учащихся:
- прочитайте про себя, хором;
- найдите имена существительные (дети называют, слова выделяются на слайде: Утка, селезнюха, за реку, песку, носку);
- 1 ряд читает, выделяя эти слова вопросительной интонацией;
- 2 ряд читает быстро;
- 3 ряд читает медленно.
- Мы провели разминку и можем начинать работать.
1) Фронтальный опрос.
- Ребята, как, на ваш взгляд, связаны между собой слова «утка» и «селезень»?
- Какого героя не хватает? (Ответы учащихся).
- Обратить внимание на рисунки на доске. Как они связаны между собой?
- Правильно, все они являются героями сказки Д. Мамина – Сибиряка “Серая шейка”, с которой мы познакомились на прошлом уроке.
2). Постановка цели и задач урока.
- Ребята, как вы думаете, какова цель сегодняшнего урока? Какие задачи нам необходимо решить для достижения этой цели? (Предположения и ответы учащихся с опорой на Памятку «Сегодня на уроке я хочу… »)
- Узнать больше о Д. Мамине – Сибиряке.
- Познакомиться с продолжением сказки и новыми героями.
- Активно поработать на уроке. Узнать что-то новое. - Поразмышлять о поступках героев.
- Порадоваться за себя и своих одноклассников.
- Проявить себя в различных формах работы.
- Попробовать при чтении эмоциями и выразительностью речи передать характер героя.
- Получить хорошую отметку за урок.
- Задуматься, почему именно так…, а могло ли быть по другому.
- Приобрести новые знания и новых друзей.
3) Работа в парах. Приём «Верные и неверные утверждения».
Учащиеся в парах заполняют таблицу «Верите ли вы, что…».
- Я предлагаю вам поиграть в игру «Верите ли вы…?». А помогут мне в этом пёрышки.
- Я буду зачитывать вопросы, начинающиеся со слов «Верите ли вы, что…». Вы обсуждаете с соседом ответы и ставите в таблице «+», если верите, и «-», если не верите. Итак, вопросы:
1…Дмитрий Наркисович родился 25.10.1825 года?
2…его отец был священником?
3…и он хотел, чтобы Дмитрий пошёл по его стопам?
4… Мамин учился на ветеринара?
5… работал репетитором, чтоб прокормить семью?
6…женился на Татьяне Абрамовой?
7…родилась дочь Елена?
8…самая известная его книга – «Алёнушкины сказки»?
9…Сибиряк – эта вымышленная приставка к фамилии?
10…он умер в 80 лет?
- Отложите пёрышки в сторонку. Правильность ваших ответов мы проверим после того, как послушаем небольшое сообщение о биографии и творчестве Д. Мамина – Сибиряка.
4) Рассказ об авторе, выставка книг Д. Мамин-Сибиряка.
После сообщения учащимся информации о биографии писателя, все возвращаются к составленным таблицам, учитель зачитывает вопросы, на слайде появляются «+» и «-». Учащиеся отмечают, какие из их убеждений оказались верными, а какие изменились в связи с полученной информацией.
5) Проверка домашнего задания.
- Для проверки домашнего задания мы воспользуемся «Ромашкой вопросов», она позволит нам проверить ваши знания по содержанию 1 и 2 части сказки «Серая Шейка».
-Ребята, мы с вами хорошо поработали, предлагаю немножко отдохнуть.
5) Физкультминутка.
На носочки встанем, облачко достанем.
На корточки присядем, травушку погладим.
Руками-крыльями взмахнем, как утята поклюем.
В стайки соберемся, друг другу улыбнемся.
Мы сумели отдохнуть, и готовы в дальний путь.
- Мы немного отдохнули и готовы продолжить работу. Посмотрите внимательно на рисунки, какое слово спряталось в каждом из них (Заяц, Лиса, Утка). Почему именно эти рисунки я вам предложила? (Ответы учащихся).
- Правильно, это новые герои сказки.
Словарная работа.
- Ребята, в тексте встретятся незнакомые слова. Давайте их прочтём.
Кубарем - вертясь, стремительно (о падении).
- Подберите синоним к этому слову. (Кувырком)
- Покажите рукой как это выглядит.
Полынья - незамёрзшее или уже растаявшее место на ледяной поверхности реки, водоёма.
Не больше 15 сажен – сажень – мера длины чуть больше 2 метров (первоначально означало расстояние от конца пальцев одной руки до конца пальцев другой при расставленных в стороны руках).
Не спесива – не высокомерная, не гордая.
- Итак, зная значения новых слов мы можем начать знакомство с третьей частью сказки.
Гимнастика для глаз.
«Наблюдаем за полётом уточки».
На указке прикреплена «уточка», учитель имитирует «полёт» уточки, учащиеся следят глазами.
Чтение 3 части («Серая Шейка была в отчаянии...» )
Виды работы с текстом:
«Жужжащее чтение».
Чтение цепочкой по предложению.
Приём «Прогноз» (Что может произойти дальше?).
«Вслух – про себя»
Чтение с целью нахождения подходящего отрывка к иллюстрации.
- Прогнозируемое предположение подтвердилось? (Ответы учащихся).
- О чём с ужасом думала Серая Шейка?
- Вы согласны, что Серая Шейка находилась в лучшем положении, чем Заяц?
- Какой вы представили Лису?
- Как Серая Шейка восприняла приход Лисы?
- Как вела себя Лиса?
- Как вы думаете, почему Лиса ласково разговаривала с Серой Шейкой?
- Как бы вы чувствовали себя на её месте?
- Расскажите о встрече Серой Шейки и Зайца. Что их объединяет?
- Можно ли их назвать друзьями? Почему?
Подвижная игра.
- Ребята, герои сказки приготовили вам игру «Угадайка». Сейчас я вам буду показывать прилагательные, а вы должны «изобразить» героя, которому принадлежит данная характеристика (трусливый – дети изображают зайца, приставляю руки к голове, имитируя длинные уши; хитрая – кокетливая лиса; беззащитная – взмахи крыльями, как уточка и т.д.)
На слайде каждое прилагательное, после показа детьми, «прикрепляется» к соответствующему персонажу.
III. Оценивание.
С учётом полученного балла за «Верные и неверные утверждения», учащиеся, читающие текст сказки и отвечающие на вопросы, получают отметки с комментированием учителя (выразительное, правильное чтение текста произведения, наличие полного грамотного ответа).
1) Работа в группах (по рядам). Приём «Синквейн».
- В завершении нашей сегодняшней работы я предлагаю вам составить синквейн, который поможет нам охарактеризовать зайца, лису и Серую Шейку. Итак, правила построения синквейна.
- Дома перечитать III и IV части сказки. Подготовиться к пере-сказу.
Выполнить задание литературной игры «Расположи по порядку» по произведению Д. Мамина-Сибиряка «Серая Шейка», размещенной в электронном пособии «Набор литературных игр-упражнений (2-4 кл.)»
По желанию можно нарисовать рисунок к эпизоду сказки, к пейзажным зарисовкам, либо самого героя сказки.
свернутьТэма: Замацаванне пройдзенага. Складанне і адніманне лікаў у межах 100
Задачы:
Ø замацаваць навыкі складання і аднімання лікаў у межах 100;
Ø удасканальваць навыкі хуткага ліку;
Ø адпрацоўваць уменне параўноўваць велічыні, знаходзіць перыметр геаметрычных фігур, рашаць простыя задачы і задачы ва ўскоснай форме;
Ø развіваць увагу, матэматычную мову, навык самакантролю па выніках дзейнасці;
Ø прывіваць цікавасць да вывучэння матэматыкі, пашыраць кругагляд навучэнцаў;
Ø выхоўваць акуратнасць, дысцыплінаванасць, уменне разважаць.
Абсталяванне: сшытак, раздатачны матэрыял, электронная фіз. хвілінка “Бугі-Вугі”, мультымедыйная прэзентацыя, карткі з заданнямі, лісты самаацэнкі, манеткі, талеркі з “дэсертам” (пірожное, яблык, лімон), лічбы 1,2, 3.
Афармленне дошкі: назва “Матэматычнае кафэ”, меню блюд, адказы на вусны лік, выразы для “бутэброда”
Ход урока
І. Арганізацыйны момант.
Празвінеў званок і змоўк.
Пачынаецца ўрок.
Слухаем, запамінаем,
Ні хвілінкі не губляем.
А цяпер паглядзіце адзін на аднаго, усміхніцеся і пажадайце поспехаў. (Дзеці паварочваюцца да суседа, вітаюцца з ім за руку і жадаюць поспехаў.)
Вы ведаеце, што вясна любіць падносіць нам сюрпрызы. Вось і сёння яна запрашае вас у кафэ.
- Вы былі калі-небудзь у кафэ?
- Што гэта за месца?
- Для чаго туды прыходзяць?
Але наша кафэ незвычайнае – матэматычнае, таму і стравы тут – гэта розныя заданні. Выконваючы заданні, вы атрымаеце бонусы. У канцы ўрока мы іх падлічым. Па суме бонусаў кожны з вас ацэніць сваю працу на ўроку.
Увага! У нас, як і ў сапраўдным кафэ, працуе відэакантроль, таму старайцеся выконваць усё правільна.
А зараз азнаёмцеся, калі ласка, з меню, дзе размешчаны назвы страў.
Меню 1. Салат “Размінка” 2. Бутэрброд “Вылічальны” (групавы) 3. Суп “Перыметрычны” (кансультацыя з шэф-поварам) 4. Адпачынак “Музычны” 5. Плоў “Зачачкін” (індывідуальны) 6. Абед “Матэматычны” (комплексны) 7. Сок “Выніковы” Дэсерт |
ІІ. Салат “ Размінка “ (вуснае лічэнне)
Прапаную вам пачаставацца салатам “Размінка”. Калі вы паспяхова справіцеся з заданнем, то атрымаеце 2 бонусы, а астатнія – 1 бонус.
Матэматычны дыктант
1.Павялічце 42 на 40?
2. Запішыце суму лікаў 38 і 30.
3. На колькі 37 менш за 77?
4. Запішыце лік, у якім 3 дзясяткі 9 адзінак.
5. Памяншыце 74 на 14?
6. Памяншаемае 35, рознасць 8. Знайдзіце аднімаемае.
7. На колькі 86 больш за 80?
8. Чаму роўна рознасць лікаў 24 і 10?
9. Першае складаемае 52, другое 7. Чаму роўна сума?
10. Які лік трэба аднаць ад 100, каб атрымаць 1?
А зараз абмяняйцеся сшыткамі і зрабіце ўзаемаправерку.
82, 78, 40, 39, 60, 27, 6, 14, 59, 99.
У вас на партах ляжаць лісты самаацэнкі. У калонку “Размінка” пакладзіце свае бонусы.
ІІІ. Бутэрброд “Вылічальны” (групавы)
Некаторыя стравы цяжка выканаць, маючы толькі дзве рукі. Што рабіць? Дзе ж узяць яшчэ некалькі пар рук?
Вам я прапаную выканаць бутэрброд “Вылічальны”, над якім варажыць трэба камандай.
(Вучні разбіваюцца на 2 каманды і на хуткасць рашаюць прыклады, запісаныя на дошцы).
За правільна выкананае заданне вы атрымаеце 4 бонусы.
І каманда ІІ каманда
52 + 33 = 85 67 – 40 = 27 43 + 57 = 100 85 – 24 = 61
38 + 52 = 90 100 – 54 = 46 64 + 23 = 87 100 – 81 = 19
(Настаўнік правярае правільнасць рашэння і дае бонусы.)
Сядайце на месцы і выстаўце свае бонусы ў ліст самаацэнкі.
IV. Суп “Перыметрычны” (работа ў парах: кансультацыя з шэф-поварам)
Усё ведаць немагчыма. А ці ведаеце вы, да каго можна звярнуцца за дапамогай, калі не ведаеш як прыгатаваць тую ці іншую страву? (Выказванні дзяцей)
Правільна, да шэф-повара. Давайце і мы правядзём работу ў парах у час прыгатавання супу “Перыметрычнага”.
Зараз я раздам вам карткі з геаметрычнымі фігурамі. Вам патрэбна вымяраць гэтыя фігуры і знайсці перыметр кожнай фігуры. Якая пара справіцца з гэтым заданнем першая, тая атрымае 4 бонусаў.
V. Адпачынак “Музычны”
Наперадзе нас чакаюць плоў і комплексны абед.
Я запрашаю ўсіх правесці фізкультхвілінку “Галоўны повар”
(На сценах класа размешчаны лісты з лічбамі, дзеці падыходзяць кожны да свайго па камандзе настаўніка)
- Хто нарадзіўся вясной падыдзіце да лічбы 2.
- У каго ёсць ў даце нараджэння лічба 1, падыдзіце да 1.
- Хто прыйшоў сёння на ўрок матэматыкі з добрым настроем, падоходзяць да 3.
Ну, вось мы і адпачылі. Я прапаную ўсім на лістах самаацэнкі ў калонку “Адпачынак” паставіць па 1 бонусу.
VІ. Плоў “Задачкін” (індывідуальны)
Каб чаму-небудзь навучыцца, чалавек павінен увесь час трэніравацца. Вам я прапаную самастойна выканаць плоў “Задачкін”. За правільна выкананыя заданні вы можаце атрымаць 2 бонусы.
(Настаўнік раздае карткі з заданнямі)
Ø Самастойная работа (па аднаму вучню ад варыянта ля дошкі)
І варыянт
У трох вясновых месяцах усяго 92 дні. У сакавіку 31 дзень і столькі ж у маі. Колькі дзён у красавіку?
ІІ варыянт
У адным пакеце было 50 цукерак, а ў другім – 18. Пасля таго як частку цукерак з’елі, у пакеце засталося 23 цукеркі. Колькі цукерак з’елі?
Праверце, як вы справіліся з заданнем. Ацаніце сябе і выстаўце свае бонусы ў ліст самаацэнкі.
Калі застаецца час:
На абаку дзеці паказваюць адказы задач.
1. У Машы было 11 кветак, а у Дашы на 4 кветкі больш. Колькі кветак ў Дашы? (11+4=15)
2. На стаянцы стаяла 12 легкавых машын і столькі ж грузавых. Колькі ўсяго машын стаяла на стаянцы? (12+12=24)
3. У парку трэба пасадзіць 25 дрэў. Калі дзеці пасадзілі некалькі дрэў, то ім засталося пасадзіць яшчэ 14. Колькі дрэў пасадзілі дзеці? (25-14 = 11)
VІІ. Абед “Матэматычны” (комплексны)
Наступае самы адказны момант нашага ўрока – абед “Матэматычны” (слайд 11). Той з вас, хто правільна выканае ўсе заданні, атрымае 6 бонусаў. Заданні для кожнага варыянта змешчаны на картках.
1 варыянт 2 варыянт
(1б.) (47 + 33) – 59 =21 (1б.) 64 + (74 – 50) = 88
(1б.) Параўнай
90 см 9 дм 38 см 3 дм
8 дм 1м 1 м 70 см
(2б.) Каця заплаціла за абед 32 руб- (2б.) У салат пакрышылі 5 морквін,
лей за абед, гэта на 10 рублей больш гэта на 3 менш, чым буракоў.
больш, чым за сняданак. Колькі Колькі буракоў пайшло на салат?
каштуе сняданак?
(Навучэнцы выконваюць заданні і падымаюць рукі. Настаўнік правярае і ацэньвае іх працу. Вучні выстаўляюць бонусы на лістах самаацэнкі).
VIII. Сок “Выніковы”
Падлічыце агульную колькасць набраных бонусаў і вы ўбачыце, як вы працавалі на ўроку.
Малайцы!
А зараз адкрыйце свае штодзённічкі і запішыце калі ласка дамашняе заданне.
№ 1,2, с. 101
ІХ. Дэсерт
(На сталах у кожнага вучня знаходзіцца талерачка з “дэсертам”.)
Звярніцеся да сваіх самаадчуванняў і выберыце свой дэсерт.
Пірожнае – хто справіўся з ўсімі заданнямі і не было цяжкасцей,
Яблык – выканаў заданні , але былі цяжкасці,
Лімон – было цяжка і ўрок не спадабаўся.
Дзякуй за ўрок.
Дадатак 1
Ліст самаацэнкі
Салат “Размінка” |
Бутэрброд “Вылічальны” |
Суп “Перыме трычны” |
Адпачынак “Музычны” |
Плоў “Задачкін” |
Абед “Матэматычны” |
Сок “Выніковы” |
|
|
|
|
|
|
|
Дадатак 1
Ліст самаацэнкі
Салат “Размінка” |
Бутэрброд “Вылічальны” |
Суп “Перыметрычны” |
Адпачынак “Музычны” |
Плоў “Задачкін” |
Абед “Матэматычны” |
Сок “Выніковы” |
|
|
|
|
|
|
|
Задача 1
Даўжыня прамавугольніка 8 см, а шырыня – 4. Знайдзі перыметр прамавугольніка.
Задача 2
Старана квардата роўная 7 см. Знайдзі перыметр квадрата.
У вас на партах ляжаць лісткі з геаметрычнымі фігурамі. Вам патрэбна вымяраць гэтыя фігуры і знайсці перыметр кожнай фігуры. Якая пара справіцца з гэтым заданнем першая, тая атрымае 6 бонусаў.
І варыянт
У трох вясновых месяцах усяго 92 дні. У сакавіку 31 дзень і столькі ж у маі. Колькі дзён у красавіку?
ІІ варыянт
У адным пакеце было 50 цукерак, а ў другім – 18. Пасля таго як частку цукерак з’елі, у пакеце засталося 23 цукеркі. Колькі цукерак з’елі?
І варыянт
У трох вясновых месяцах усяго 92 дні. У сакавіку 31 дзень і столькі ж у маі. Колькі дзён у красавіку?
ІІ варыянт
У адным пакеце было 50 цукерак, а ў другім – 18. Пасля таго як частку цукерак з’елі, у пакеце засталося 23 цукеркі. Колькі цукерак з’елі?
І варыянт
У трох вясновых месяцах усяго 92 дні. У сакавіку 31 дзень і столькі ж у маі. Колькі дзён у красавіку?
ІІ варыянт
У адным пакеце было 50 цукерак, а ў другім – 18. Пасля таго як частку цукерак з’елі, у пакеце засталося 23 цукеркі. Колькі цукерак з’елі?
І варыянт
У трох вясновых месяцах усяго 92 дні. У сакавіку 31 дзень і столькі ж у маі. Колькі дзён у красавіку?
ІІ варыянт
У адным пакеце было 50 цукерак, а ў другім – 18. Пасля таго як частку цукерак з’елі, у пакеце засталося 23 цукеркі. Колькі цукерак з’елі?
1 варыянт 2 варыянт
(1б.) (47 + 33) – 59 (1б.) 64 + (74 – 50)
(1б.) Параўнай (1б.) Параўнай
90 см 9 дм 38 см 3 дм
8 дм 1м 1 м 70 см
(2б.) Каця заплаціла за абед 32 руб- (2б.) У салат пакрышылі 5 морквін,
лей за абед, гэта на 10 рублей больш гэта на 3 менш, чым буракоў.
больш, чым за сняданак. Колькі Колькі буракоў пайшло на салат?
каштуе сняданак?
1 варыянт 2 варыянт
(1б.) (47 + 33) – 59 (1б.) 64 + (74 – 50)
(1б.) Параўнай (1б.) Параўнай
90 см 9 дм 38 см 3 дм
8 дм 1м 1 м 70 см
(2б.) Каця заплаціла за абед 32 руб- (2б.) У салат пакрышылі 5 морквін,
лей за абед, гэта на 10 рублей больш гэта на 3 менш, чым буракоў.
больш, чым за сняданак. Колькі Колькі буракоў пайшло на салат?
каштуе сняданак?
1 варыянт 2 варыянт
(1б.) (47 + 33) – 59 (1б.) 64 + (74 – 50)
(1б.) Параўнай (1б.) Параўнай
90 см 9 дм 38 см 3 дм
8 дм 1м 1 м 70 см
(2б.) Каця заплаціла за абед 32 руб- (2б.) У салат пакрышылі 5 морквін,
лей за абед, гэта на 10 рублей больш гэта на 3 менш, чым буракоў.
больш, чым за сняданак. Колькі Колькі буракоў пайшло на салат?
каштуе сняданак?
свернуть