Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Клецкага райвыканкама
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
«Тучанская сярэдняя школа Клецкага раёна»
Падтрымаеце ў дзіцяці яго імкненне стаць школьнікам. Ваша шчырая зацікаўленасць у яго школьных справах і клопатах, сур'ёзнае стаўленне да яго першых дасягненняў і магчымым цяжкасцям дапамогуць першакласніку пацвердзіць значнасць яго новага становішча і дзейнасці.
Абмяркуеце з дзіцем тыя правілы і нормы, з якімі ён сустрэўся ў школе. Растлумачыце іх неабходнасць і мэтазгоднасць.
Ваша дзіця прыйшло ў школу, каб вучыцца. Калі чалавек вучыцца, у яго можа штосьці не адразу атрымлівацца, гэта натуральна. Дзіця мае права на памылку.
Складзіце разам з першакласнікам распарадак дня, сочыце за яго выкананнем.
Не прапускайце цяжкасці, магчымыя ў дзіцяці на пачатковым этапе авалодання навучальнымі навыкамі. Калі ў першакласніка, напрыклад, ёсць лагапедычныя праблемы, паспрабуйце зладзіцца з імі на першым годзе навучання.
Падтрымаеце першакласніка ў яго жаданні дамагчыся поспеху. У кожнай працы абавязкова знайдзіце, за што можна было б яго пахваліць. Памятаеце, што хвала і эмацыйная падтрымка (“Малайчына!”, “Ты так добра зладзіўся!”) здольныя прыкметна павялічыць інтэлектуальныя дасягненні чалавека.
Калі вас штосьці турбуе ў паводзінах дзіцяці, яго навучальных справах, не саромейцеся звяртацца за парадай і кансультацыяй да настаўніка ці школьнаму псіхолагу.
З паступленнем у школу ў жыцці вашага дзіцяці з'явіўся чалавек больш аўтарытэтны, чым вы. Гэта настаўнік. Паважайце меркаванне першакласніка пра свайго педагога.
Вучэнне - гэта нялёгкая і адказная праца. Паступленне ў школу істотна змяняе жыццё дзіцяці, але не павінна пазбаўляць яе шматстатнасці, радасці, гульні. У першакласніка павінна заставацца досыць часу для гульнявых заняткаў.
Крыніца: Якобсон, С.Г., Психологические принципы формирования начальных форм учебной деятельности у дошкольников, 1988
Падрыхтавала настаўнік пачатковых класаў В.А.Касцюкевіч