Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Клецкага райвыканкама
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
«Тучанская сярэдняя школа Клецкага раёна»
У вобласці па развіцці маўлення і гатоўнасці да авалодання граматай будучаму першакласніку неабходна:
- Умець выразна прамаўляць усе гукі маўлення;
- Умець інтанацыйна вылучаць гук у словах;
- Умець вылучаць зададзены гук у струмені маўлення;
- Умець вызначаць месца гуку ў слове (напачатку, у сярэдзіне, у канцы);
- Умець прамаўляць словы па складах;
- Умець складаць прапанову з 3-5 слоў;
- Умець зваць у прапанове толькі 2-е слова, толькі 3-е, толькі 4-е слова і г.д.;
- Умець выкарыстоўваць абагульняючыя паняцці (мядзведзь, ліса, воўк – гэта жывёлы);
- Умець складаць аповяд па малюначку (напрыклад: “У заапарку”, “На дзіцячай пляцоўцы”, “Адпачынак на моры”, “За грыбамі” і г.д.;
- Умець складаць некалькі прапаноў пра прадмет;
- Адрозніваць жанры мастацкай літаратуры (казка, аповяд, верш, байка);
- Умець на памяць чытаць любімыя вершы;
- Ведаць аўтара прачытанага верша;
- Умець паслядоўна перадаваць утрыманне казкі.
Да пачатку навучання ў школе ў дзіцяці павінны быць развіты элементарныя матэматычныя ўяўленні:
- Ведаць лічбы ад 0 да 9;
- Умець лічыць да 10 і зваротна, ад 6 да 10, ад 7 да 2 і г.д.;
- Умець зваць папярэдні і наступны лік адносна любога ліку ў межах першага дзясятка;
- Ведаць знакі : + , - , = , < , >;
- Умець параўноўваць лікі першага дзясятка (напрыклад, 7 < 8, 5 > 4, 6 = 6;
- Умець суадносіць лічбу і лік прадметаў;
- Умець параўноўваць 2 групы прадметаў;
- Умець складаць і вырашаць задачы ў адно дзеянне на складанне і адыманне;
- Ведаць назву постацяў: трыкутнік, квадрат, круг;
- Умець параўноўваць прадметы па колеры, памеру, форме;
- Умець апераваць паняццямі: “налева”, “направа”, “угару”, “уніз”, “раней”, “пазней”, “перад”, “за”, “паміж”;
- Умець групаваць па вызначанай прыкмеце прапанаваныя прадметы.
У вобласці ўяўленняў пра навакольны свет будучаму першакласніку неабходна:
- Умець адрозніваць па вонкавым выглядзе расліны, распаўсюджаныя ў нашай мясцовасці (напрыклад: елка, бяроза, дуб, сланечнік, рамонак) і зваць іх адметныя прыкметы;
- Умець адрозніваць дзікіх і хатніх жывёл (вавёрка, заяц, карова, каза,…);
- Умець адрозніваць па вонкавым выглядзе птушак (напрыклад: дзяцел, верабей...);
- Мець уяўленні пра сезонныя прыкметы прыроды (напрыклад: восень – жоўтае і чырвонае лісце на дрэвах, якая завядае трава, збор ураджая…);
- Ведаць назвы 1- 3 пакаёвых раслін;
- Ведаць назвы 12 месяцаў года;
- Ведаць назвы ўсіх дзён тыдня.
Акрамя таго, дзіця, якое паступае ў 1-ы клас, павінен ведаць:
- У якой краіне ён жыве, у якім горадзе, на якой вуліцы, у якой хаце;
- Поўныя імёны членаў сям'і, мець агульныя паняцці пра розныя выгляды іх дзейнасці;
- Ведаць правілы паводзін у грамадскіх месцах і на вуліцы.
Крыніца:
Рубцов В.В., Характеристики и проблемные ситуации современного дошкольника.
Падрыхтавала настаўнік пачатковых класаў І.Т.Янучок
свернуть